reklama

Priateľstvo je jedna duša prebývajúca v dvoch telách.

Už slávny antický filozof Aristoteles vedel, kto je to priateľ. Vieme to aj my?? V nasledujúcih riadkoch sa dozviete, ako sa mladý, 19-ročný sopliak naučil, vážiť si svoje blízke a úprimné okolie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Už v "dobách dávnych" keď mi bol ešte cumeľ uspávankou a plienka spovednicou ľudia ukazovali prstom.Jedny na zázraky, iný na prepadáky no väcšina na otatných. Aj moje okolie ukazovalo na mojich kamarátov. Rodičia mi vždy vravievali: "...ten chodí opitý domov,ženu bije,deti ho nechcú. Tak prestaň chodiť po diskotékach a ožierať sa,snáď nechceš skončiť ako on!"alebo "Uč sa,lebo tam-tú nevzali na školu a teraz "visí" na úrade." Kadečo sa stalo mojím kamarátom a moja mamina mi chcela len jednoducho naznačiť,že by som sa mal odraziť od neúspechov druhých k svojím cieľom. No ja si myslím,že staré-dobré "uč sa na chybách druhých" neplatí. Aspoň u mňa nie. Som zástancom názoru, že pokiaľ si človek nerozbije hubu sám,tak sa nepoučí. Veď posúďte sami a prečítajte si moju najčerstvejšiu a zároveň najdesivejšiu skúsenosť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Memento,homo,quia pulvis es et in pulverem revertis!"Aby som Vám a Googlu ušetril námahu, tak náročky preložím toto príslovie,ktoré znie nasledovne: Pamätaj človeče, prach si a v prach sa obrátiš. Túto vetu som počul snáď x-krát. Najčastejšie však u nás v kostole, kde to kňaz opakuje pri pomazávaní na Popolcovú stredu.Nikdy som si nemyslel,že tá veta bude mať u mňa nejakývýznam.No stačí sekunda...

V deň stužkovej mojej triedy som mal v skorých ranných hodinách nepeknú autohaváriu. Fakt "parádny" štart do dňa. Trochu čísel: sedemdesiat na "tacháči", desať milimetrový ľad, jedenásť mesiacov vodickej licencie, tri sekundy beznádeje, tridsať metrový pád sprevádzaný "jemnými vokálmi" piatich kotrmelcov. A zo sympatickej, nebesky modrej C3-ky sa stala len hŕba plechov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cez prázdniny som absolvoval brigádu v Nemecku,kde som o ľudoch, ich rečiach a správaniu zložil štátnicu. Poučený a v tichosti som sa vrátil do našej krajiny a teraz len ticho sledujem okolie a pohŕdam tými, ktorí sa nápadne podobajú "ľudom nemeckej śablóny." Dospel som k tomu,že by sa v mojom okolí asi ťažko našlo pár spravodlivých, ako v známom podobenstve o Sodome a Gomore. Človek mení, Pán Boh mení a v deň nehody sa zjavilo hneď niekoľko skutočných,nie tých "onlajnových", priateľov, ktorý ma vytiahli z auta smrti a prekérnej situácie.

A hľa, tu som,živý a zdravý!

Paradoxom je,že ma podržali hlavné tí,od ktorých som to čakal asi najmenej. Tie šedé myši,ktoré sa držali v ústrani svoju náklonnosť mi prejavili v tej najpríhodnejśie chvíli.Nie tí,kvôli ktorým mi "na čarovnom fejsbučiku,ktorý čekujem" vyskakujú okná s prijatou správou.Čuduj sa svete ani tí,ktorí ma štuchavajú, to neboli.Dokonca ani tí najzarytejší "lajkeri" s pomocou nevyrukovali ako prví.To neboli oni...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve naopak, boli to tí, ktorí mi radšej zavolajú,aby počuli môj hlas alebo tí,ktorý klávesnicu a web kameru vymenia za očný kontakt a hlasivky. Považujem za moju povinnosť im vzdať hold aj touto internetovou cestou.

Tak mi teda ostáva už len im poďakovať a nás trochu skorigovať.Milá mládež, žiaden štuchanec,lajk či komentár nás nepodržia v životne dôležitých situáciách, ktoré sa môžu prihodiť hocikomu z nás. Skúšali ste si už niekedy niekoho pridať do priateľov? Nepochybne áno,aj ja som to už skúšal. Máme ich tam hŕbu,čo? A skúśali ste si už niekedy niekoho pridať do srdca pre večné veky?? Vy nie? Ja áno. Bohu vďaka za nich!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pozdravom M7G

Michal Gavroň

Michal Gavroň

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom maturitného ročníka na Gymnáziu Antona Bernoláka v Námestove. Moje ďalšie kroky budú pravdepodobne nasledovať po ceste zvanej žurnalistika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu